Fredrikstadguttane
Nettbutikk, Nettside, Webmasteravtale, Grafisk profil
Kunden
Fredrikstadguttane er produsenten som på mange måter ER sommer’n i Fredrikstad. I en årrekke har Guttane opptrådd med sine populære Båthusrevyer på Båthuset scene. Med 600 spilte forestillinger har Båthusrevyen blitt en sommertradisjon i festningsbyen.
Guttane setter også opp en årlig, latterfylt julerevy. Utenom sesongbasert arbeid, tar de oppdrag for diverse eventer og arrangører. I over 16 år har Guttane opptrådt for mer enn 215.000 mennesker med ulike revyer og forestillinger.
Oppdraget
Fredrikstadguttane ønsket å ta full kontroll over billettsalget i egen nettbutikk, samt selge andre produkter. Det var behov for en stilren oversikt over fremtidige show på nettsiden, og en presentasjon av Guttane. Nettsiden skulle være enkel å navigere.
Løsningen
Den nye nettbutikken til Fredrikstadguttane har en fullverdig løsning for salg av billetter, artikler og gavekort. Ved kjøp av billetter blir det automatisk opprettet en PDF-billett med QR-kode, som blir automatisk sendt til kunden pr. e-post.
Nettbutikk viser også en stilren oversikt over kommende arrangementer, nyheter og presentasjon av «guttane», som ønsket.
I dette samarbeidet har vi hatt fokus på automatikk, brukervennlighet og design. Nettbutikken fungerer, selvfølgelig, sømløst på telefon.
Nettbutikken er basert på WordPress m/ WooCommerce.
I 2022 hadde den nye nettbutikken en omsetning på over 6 millioner kroner, noe som satt ny salgsrekord.