
Hei! Har du et prosjekt du vil prate om?
Mitt navn er Lukas. Jeg er grafisk designer og logomaker i Fredrikstad Webdesign AS. Jeg tar gjerne en uforpliktende samtale for å se på muligheter og løsninger for din bedrift.
Kontakt megBedriften eller organisasjonen din måles og vurderes ut i fra 4 områder: Det bedriften gjør, det bedriften sier, det andre sier om bedriften, og hvordan bedriften ser ut.
En grafisk identitet (visuell identitet) er retningslinjer for hvordan bedriften din ser ut i all type grafisk kommunikasjon. Dette omfatter logo, fonter, visittkort, brevark, annonser og fargepalett m.m. I tillegg er illustrasjoner, bilder og bildebruk med på å definere den visuelle identiteten.
Det man ser husker man bedre enn det man leser; Et bilde er altså verdt mer enn tusen ord. En fin og stil-ren logo, selve signaturen til bedriften, er viktig. Farger, skrifttyper, ikoner, illustrasjoner og bildestil er også med på å utgjøre bedriftens visuelle identitet. Grafisk design skal skille bedriften fra andre aktører, samt speile hva bedriften driver med.
De fleste grafiske profiler trenger å moderniseres en gang i blant. Uttrykk bør freshes opp og fornyes. Små justeringer på form og farge kan være tilstrekkelig.
Ofte starter vi med en workshop med kunden hvor vi går igjennom nåværende grafisk identitet. Deretter gjør vi sammen en behovsanalyse av grafisk uttrykk, farger, bilder, form og tekst, og sammen kommer vi frem til hvilke retninger som kan fungere, og hvilke vi må unngå.
På en slik workshop blir kunden oppmerksom på hvilke krav som stilles til en god grafisk identitet. Samtidig som vi lærer kunden å kjenne på relativt kort tid. På grunnlag av det vi sammen finner ut, utvikler vi ett eller flere utkast til elementer i den grafiske profilen, samt viser bruksområdene. På nettsiden, visittkort, t-skjorter, annonser osv.
Det ferdige produktet er en godt laget profilhåndbok som beskriver hvordan logo, fonter, fargepalett og andre elementer skal brukes.
Du kontakter oss og forteller litt mer om hva du ønsker bistand med.
Vi tar en workshop og/eller du gjennomfører en enkel og uforpliktende behovsanalyse. Behovsanalysen kan gjøres digitalt.
Du får et uforpliktende pristilbud.
Basert på behovsanalysen, workshop og annen kommunikasjon lager vi utkast på grafisk design.
Du godkjenner og/eller kommer med korrektur av oversendte utkast. Alternativt kan vi ta en ny workshop hvor vi går igjennom det vi har laget.
Vi presenterer ferdige grafiske elementer med eksempler på bruksområder.
Du får oversendt en komplett designmanual med vektoriserte grafiske elementer. Manualen forteller nøyaktig hvordan og hvor elementene skal brukes.
Mitt navn er Lukas. Jeg er grafisk designer og logomaker i Fredrikstad Webdesign AS. Jeg tar gjerne en uforpliktende samtale for å se på muligheter og løsninger for din bedrift.
Kontakt meg