Fredrikstad Webdesign AS har oppnådd spesialisering i Shopping-annonsering!

Fredrikstad Webdesign AS har oppnådd spesialisering i Shopping-annonsering!
Lesetid: 2 minutter

Vi er stolte av å ha oppnådd spesialisering i Google Shopping. Med denne spesialiseringen erkjenner Google at Fredrikstad Webdesign AS har utvist ekspertise og opprettholdt kunderesultatene innen Shopping-annonsering over lenger tid.

Fra før hadde vi spesialisering i Google Search, også kalt søkeannonsering. I tillegg til disse 2 spesialiseringene har vi også sertifisering i Google bannerannonsering, også kjent som Google Display.

Forskjellen på spesialisering og sertifisering, er at spesialisering beviser at man har praktisk erfaring og resultater å vise til, i tillegg til å ha tatt Google-eksamen (altså sertifiseringen).

Hva er Google Shopping?

Google Shopping er produktannonser som vises øverst på søkesidene i Google, i tillegg til under Shopping-fanen. Produktannonsene inneholder et produktbilde, pris, navn på produkt og butikk/tilbyder. Shopping-annonser er en effektiv måte å vise produktene dine på, da produktbilde, pris og navn vises direkte i søkeresultatet uten at du må klikke på noe.

Skjermbilde: Slik ser Shopping-annonser ut i Google søk. I midten kan du se produktannonse for Vidas Babynest som er kunde av oss.

Produktannonser kan også vises andre steder enn i Google. De kan også vises på alle nettsteder som er med i Google Display-nettverket f.eks. vg.no, finn.no og tv2.no.

De aller fleste nettaviser og nettportaler tjener i dag penger på å vise Google-annonser, og det gir bedrifter muligheten til å annonsere på mange ulike steder gjennom en og samme plattform – nemlig Google Ads.

Skjermbilde: Eksempel på produktannonser via Google Shopping på 3. parts nettsider, her tv2.no. Vi hjelper i dag Vidas Babynest med digital annonsering både på Google og Facebook/Instagram.

Slik oppnådde vi Google Partners-merket

Vi har vært Google Partnere siden 2017 og hjelper nå over 35 store og små bedrifter med digital annonsering hver eneste måned.

For å oppnå partnerstatus, må bedriften ha utvist Google Ads-kompetanse/ekspertise, innfridd krav til annonseforbruk og -kvalitet, hatt vekst i bedrifts- og kundeinntektene samt opprettholdt kundebasen sin over tid.

Du kan se vår partnerprofil hos Google Partners ved å klikke på denne linken.

Skjermbilde: Vår Google Partner-profilside

Ønsker du at din bedrift skal bli mer synlig på nett?

Kontakt oss gjerne for en prat om hvilke muligheter som finnes og hva vi anbefaler for nettopp deg og din bedrift.